آوا موزیک خواص فراوان هندوانه برای پوست - آوا موزیک

سرپی: با گرم‌تر شدن هوا، نیاز بدن به آب کافی بیشتر می‌شود و در طول روز بیش از گذشته احساس تشنگی را تجربه خواهیم کرد. هندوانه یکی از خوراکی‌هایی‌ست که علاوه بر خاصیت‌های فراوانی که دارد، به تامین آب بدن کمک زیادی می‌کند. با توجه به گرم‌تر شدن هوا و نزدیک شدن به ماه رمضان، پیشنهاد می‌کنیم این میوه‌ی خوشمزه و پرخاصیت را در برنامه غذایی خود بگنجانید. در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از خواص هندوانه را بررسی کنیم.

۱. سموم را دفع می‌کند

هندوانه به دفع سموم از بدن کمک می‌کند و محتوای بالای ماده معدنی پتاسیم در آب هندوانه عملکرد کلیه را بهبود می‌بخشد و اسید اوریک، قند و سایر سموم موجود در خون را فیلتر می‌کند.

۲. کمک به بهبود سلامت جنسی

اسید سیترولین موجود در هندوانه اثر آرام بخش بر روی رگ‌های خونی دارد و در درمان اختلال نعوظ کمک کننده می‌باشد. براساس یک مطالعه ایتالیایی، مکمل خوراکی سیترولین برای بهبود سختی نعوظ در مردان تجویز می‌شود. هندوانه همچنین می‌تواند به عنوان یک ویاگرای طبیعی عمل کند. مواد تشکیل دهنده هندوانه‌ای با بدن انسان چنین واکنشی نشان می‌دهند که می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

۳. کمک به کنترل فشار خون

هندوانه منبع غنی و طبیعی از سیترولین است، سیترولین یک اسید آمینه ضروری برای حفظ فشار خون می‌باشد. هندوانه همچنین منبع خوبی از پتاسیم است که به عنوان یک ماده مغذی برای کاهش فشار خون بالا شناخته شده است. پتاسیم همچنین یک الکترولیت است که فشار خون را در طول تمرینات ورزشی تنظیم میکند.

۴. جلوگیری از سکته

با توجه به محتوای بالای آب، هندوانه برای جلوگیری از سکته شناخته شده است. این میوه در پزشکی چینی بسیار مهم است. هندوانه جز چند میوه‌ای است که سکته را کاهش می‌دهد و باعث تحریک پذیری می‌شود.

۵. هضم غذا را بهبود می‌بخشد

هندوانه سرشار از آب و فیبر است که سلامت دستگاه گوارش را تقویت می‌کند و ویتامین C و A و آنتی اکسیدان‌های حیاتی موجود در آن که میکروبیوم خوب روده را تقویت می‌کنند، به بهبود هضم غذا که به دلیل افزایش گرما در طول تابستان اغلب ضعیف و کند می‌شود، کمک می‌کند.

۶. کمک به سلامت پروستات

محققان زمانی معتقد بوده‌اند که لیکوپن فقط در گوجه فرنگی وجود دارد، اما این روز‌ها دریافته اند که هندوانه بیشترین میزان لیکوپن را در بین میوه‌ها و سبزیجات تازه دارد. لیکوپن حاوی ویژگی‌های آنتی اکسیدانی است که پوست، قلب و پروستات را سالم نگه میدارد. طبق تحقیقاتی نشان داده شد که با مصرف هندوانه آسیب به بافت پروستات به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 113 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 10 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.