آوا موزیک راهنمای رفع خطای Specify image dimensions در gtmetrix - آوا موزیک

یکی دیگه از خطاهای رایجی که موقع تست سرعت سایت با GTmetrix به وجود میاد و بیشتر در سایت‌هایی که از سیستم مدیریت محتوای اختصاصی استفاده می‌کنند دیده میشه با عنوان Specify image dimensions هست که مربوط به اندازه تصاویر استفاده شده در صفحات یک سایت به حساب میاد. این خطا زمانی به وجود میاد که اندازه تصاویر با استفاده از کدهای HTML که با استفاده از دو دستور width برای پهنا و height برای ارتفاع مشخص میشه وجود ندارند و صرفا آدرس تصویر برای نمایش دادن مشخص شده. این موضوع باعث میشه موقعی که سایت در حال لود هست به مشکل بخورید.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم نحوه برطرف کردن ارور Specify image dimensions در جی تی متریکس رو آموزش بدم که با استفاده از این آموزش میتونید تصاویری که در صفحات سایت استفاده می‌کنید رو بهینه کنید تا سرعت لود بهتری در سایت داشته باشید.

آموزش رفع خطای Specify image dimensions در gtmetrix

همونطور که در مقاله آموزش بهینه‌سازی تصاویر در وردپرس با برخی کارها که باعث میشه تصاویر رو بهینه کنیم آشنا شدیم، توی این آموزش هم میخوام به یکی از مهم‌ترین و ساده‌ترین کاری که باعث میشه سئو تصاویر بهتری داشته باشید بپردازم. حتما برای شما هم پیش اومده وقتی وارد سایتی که چندین تصویر در یک صفحه داره میشید، لا به لای این تصاویر متن نوشته قرار دارند و چون برای لود تصاویر درخواستی به سرور ارسال میشه، تا لود شدن عکس مدتی طول میکشه. ممکنه با دو نوع از سایت‌ها که در حالت زیر هستند مواجه شده باشید.

  • دسته اول: این نوع از سایت‌ها اندازه تصاویر رو مشخص نکردند. بنابراین وقتی ظاهر سایت شروع به نمایش دادن میکنه، تا زمانی که تکمیل نشده میبینید که اسکرول صفحه با لود شدن تصاویر یک بار کوچیک میشه و از لابه لای خطوط تصاویر شروع به لود شدن می‌کنند.
  • دسته دوم: این نوع از سایت‌ها اندازه تصاویر رو مشخص کردند. بنابراین وقتی وارد صفحه میشید، مرورگر اطلاعات همه تصاویر استفاده شده در صفحه رو داره و موقع رندر کردن میدونه که در این مکان یک تصویر با اندازه X قراره نشون داده بشه. برای همین فضای خالی عکس رو از همون ابتدا در نظر میگیره و به صورت مرتب شده همه چیز رو نشون میده که در نهایت بعد از لود شدن عکس، در جاهای خالی که اندازشون مشخص بود نمایش داده میشن.

چه از نظر رابط کاربری و چه از نظر ساختار بهینه بودن سایت، دسته اول زیاد خوب نیستند. از یک طرف بازدیدکننده یکباره با کلی عکس که لود میشن مواجه میشه و از طرف دیگه هم مرورگر چون اندازه تصاویر براش تعریف نشده مجبور هست موقع لود صفحه به صورت همزمان تصاویر رو هم آنالیز بکنه و در جای خودشون نشون بده که این کار میتونه روی سرعت سایت تاثیر تقریبا بدی بگذاره. در چنین سایت‌هایی که اندازه تصاویر مشخص نشدند، اگر سورس کد رو بررسی کنید، فقط آدرس تصاویر قرار داره و اثری از اینکه تصویر با چه اندازه‌ای هست مشخص نیست.

اما در دسته دوم که به صورت بهینه شده تصاویر رو استفاده کردند و مقدار width و height رو برای ارتفاع و پهنای عکس در نظر گرفتند اگر سورس صفحه رو بررسی کنید به شکل زیر خواهند بود.

رفع ارور Specify image dimensions

با توضیحاتی که تا به اینجا داده شد حتما متوجه شدید که برای برطرف کردن این خطا کافیه اندازه تصاویر رو وارد کنید. تو سیستم‌های مدیریت محتوا مثل وردپرس این کار به صورت خودکار انجام میگیره. چرا که وردپرس از این قابلیت پشتیبانی میکنه و نیازی نیست دستی اندازه تصاویر رو مشخص کنید. وردپرس به کمک قابلیت برش تصاویر بر اساس اندازه تصویر(بند انگشتی، میانه، بزرگ، کامل و…) اندازه هر تصویر رو موقع آپلود کردن شناسایی میکنه و بعد از قرار دادن در صفحه هم خاصیت width و height رو براشون اعمال میکنه. اما در سایر سیستم‌ها ممکنه مجبور باشید این کار رو به صورت دستی وارد کنید که زیاد هم بد نیست.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده ازش تونسته باشید خطای Specify image dimensions در جی تی متریکس رو برطرف کنید. در صورتی که در رابطه با این آموزش و نحوه بهینه سازی اندازه تصاویر در سایت سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید.
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 128 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 20 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.