آوا موزیک تاثیر بی نظیر موسیقی از نظر روان شناسی - آوا موزیک

گوش دادن به موسیقی ها و آهنگ های مختلف با ریتم ها و متن های مختلف یکی از سرگرمی ها و عاداتی است که امروزه در میان بسیاری از افراد جا افتاده است و بسیاری از افراد طبق عادت در حین انجام فعالیت های مختلف خود به آهنگ ها و موسیقی های مختلف ای گوش می دهند نکته قابل تذکر این است که موسیقی تاثیرات بسیار زیادی بر روی انسان می‌گذارد و این تأثیرات می تواند هم از لحاظ روانی و هم از لحاظ بدنی باشند.

دکتر ها و روانشناس های زیادی از موسیقی برای درمان و یا بهبود بیماران خود استفاده می کنند؛ روانشناسان از موسیقی برای درمان بیماری های روانی که در درجات خطر پایین تری قرار دارند مانند استرس های مزمن، افسردگی، اضطراب، بیماری‌های قلبی و دیگر بیماری ها استفاده می کنند. پس بهتر است از تاثیراتی که موسیقی های مختلف می‌توانند روی روان انسان داشته باشند آگاهی بیشتری داشته باشیم با ما همراه باشید تا درباره نظرات روانشناسان در رابطه با این موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنید. جالب است بدانید که اولین روانشناسی که روی این موضوع کار کرد، روانشناسی از شمال ایران می‌باشد. امروزه نیز روانشناسان زیادی در این منطقه روی این موضوع کار می‌کنند، برای اجاره ویلا در این منطقه می‌توانید به اجاره ویلا لب دریا در شمال مراجعه کنید.

گوش دادن موسیقی از طبق گفته روانشناسان

روانشناس ها معتقدند که گوش دادن به موسیقی ها با بیت های مختلف می توانند استرس، افسردگی، اضطراب و حتی بعضی از بیماریهای بدنی مانند فشار خون بالا را درمان و یا بهبود ببخشند و افرادی که دارای مشکلات بسیار شدید استرس هستند می توانند با گوش دادن به موسیقی های مناسب قدرت ذهن خود را برای مدیریت استرس افزایش دهند.

برای اینکه موسیقی تاثیر مثبت و خوبی روی روان افراد بگذارد باید به موسیقی های درستی گوش بدهید روانشناس ها موسیقی ها با معیارهای مناسب و معینی را برای درمان هرنا بیماری استفاده می کنند؛ به عنوان مثال اگر از استرس زیادی رنج می برید موسیقی هایی با تمپو های پایین (بیت آهسته) گوش کنید و یا اگر به دنبال موسیقی برای بالا بردن انرژی و خلاقیت خود نیاز دارید موسیقی هایی با تمپوی بالا و گام ماژور را انتخاب کنید‌، موسیقی با بالادها و تمپوی پایین (بیت آهسته) می توانند برای رفع استرس به شدت مناسب و خوب باشند.

ارتباط موسیقی با سلامت روان

طبق گفته روانشناس ها هر موسیقی با بیت های قوی و ثابت باعث به حرکت در آوردن امواج مغزی می‌شود و آنها را با ضربه‌های آهنگ هماهنگ می‌کند وقتی امواج مغزی تحریک می شوند و با زرده های آهنگ هماهنگ می شوند تا مدتهای زیادی حتی پس از قطع شدن آهنگ این امواج به حرکات خودشان ادامه می دهند و این تأثیرات تا مدتی بر روی مغز و بدن باقی می‌ماند.

با گوش دادن به آهنگ و به حرکت در آمدن امواج مغزی می توانید تاثیراتی که این امواج و موسیقی بر روی بدن شما می گذارد را پس از مدتی احساس کنید برای مثال سیستم عصبی خودکار که شامل سیستم عصبی و تنفسی شما تحت تاثیر امواج و موسیقی قرار می گیرند؛ پس بهتر است افرادی که دارای عاداتی مانند گوش دادن مداوم به اهنگ دارند در انتخاب آهنگ‌های مورد علاقه خود معیارهای بیشتری را مد نظر داشته باشند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 173 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 8 سپتامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.